1.
Компетентнісний зміст освіти
Бібліографічний покажчик
™
Державний
стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Освіта України. – 2004.
- №5.
Зміст “базової та повної
середньої освіти створює передумови… для формування соціальної, комунікативної,
комп’ютерної та інших видів компетентності учнів”
™
Контроль та
оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи – К.: Початкова школа,
2002.
Виокремлено основні групи
компетентностей:
-
соціальні
-
полікультурні
-
комунікативні
-
інформаційні
-
саморозвитку та самоосвіти
™
Концепція
12-річної середньої загальноосвітньої школи // Директор школи. – 2002. - №1.
Провідний освітянський
концептуальний документ серед основних завдань загальноосвітньої школи визначає
виховання “національно свідомої, вільної, демократичної, життєво і соціально
компетентної особистості”
™
Концепція
профільного навчання в старшій школі // Інформаційний збірник Міністерства
освіти і науки України. – 2003. - №24.
Серед основних завдань
профільного навчання старшої школи в нашій
державі виокремлено “формування соціальної, комунікативної, інформаційної,
технологічної компетенцій учнів на допрофесійному рівні…”
™
Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти //
Директор школи. – 2000. - №39-40.
Виокремлено основні групи
компетентностей:
-
соціальні
-
полікультурні
-
комунікативні
-
інформаційні
-
саморозвитку та самоосвіти
-
продуктивної творчої діяльності
™
Про запровадження
12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної
середньої освіти // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України.
– 2000. - №19.
Подано визначення
компетентності як загальної здатності, що базується на знаннях, досвіді,
цінностях, нахилах, здобутих завдяки навчанню
™
Андреев А.Л. Компетентностная парадигма
в образовании: опыты философско-методического анализа // Педагогика. – 2005. -
№4. – С.19-27.
™
Болотов В.А., Сериков В.В. Компетентностная модель: от
идеи к образовательной парадигме // Педагогика. – 2003. - №10. – С.8-14.
™
Бондар С.
Компетентність особистості – інтегрований компонент навчальних досягнень учнів
// Біологія і хімія в школі. – 2003. - №2.
™
Бондаревская Е.В., Кульневич С.В. Парадигмальный подход и
разработка содержания ключевых педагогических компетенций // Педагогика. –
2004. - №10. – С.23-31.
™
Борисов П.П. Компетентностно-деятельный подход и
модернизация содержания общего образования // Стандарты и мониторинг в
образовании. – 2003. - №1. – С.58-61.
™
Браташ Н.
Особистість ХХІ століття – яка вона?: [Проблеми соціалізації та самореалізації молоді] // Завуч (Шкільний світ). – 2003. - №33. – С.3-4.
™
Войтко Г.Ю.
Ключові сили і впевненості // Освіта. – 2003. - №40-41. – С.10.
Основні компетентності згідно з завданнями
Ради Європи
™
Гушлевська І.
Поняття компетентності у вітчизняній та зарубіжній педагогіці // Шлях освіти. –
2004. - №3. – С.22-24.
™
Дахин А.Н. Содержание образования
как культуросообразная модель жизнедеятельности // Педагогические технологии. –
2004. - №2. – С.3-14.
™
Єрмаков І.
Навчання і компетентність: пошуки сенсу і змісту // Завуч (Шкільний світ). –
2005. - №19. – С.3-4.
™
Захарова О. Учит ли школа компетенциям? //
Лицейское и гимназическое образование. – 2003. - №5. – С.8-17.
™
Иванова Т.В. Компетентностный подход к разработке
стандартов для 11-летней школы: анализ, проблемы, выводы // Стандарты и
мониторинг в образовании. – 2004. - №1. – С.16-20.
™
Карпенко О.М. К вопросу о компетентностном подходе в
российском образовании // Инновации в образовании. – 2004. - №6. – С.5-13.
™
Клепко С.Ф. Компетенізація освіти: обмеження
та перспективи // Завуч (Шкільний світ). – 2005. - №19. – С.6-13.
™
Ковганич Г.
Майбутнє – у твоїх руках: Модульна програма // Завуч (шкільний світ). – 2005. -
№19. – С.28-29.
Компетентнісний зміст освіти
™
Ковганич Г.
Робота педагогічного колективу над науково-методичною проблемою // Завуч
(Шкільний світ). – 2005. - №19. – С.19-21.
Компетентнісний зміст освіти.
Науково-методична проблема школи
™
Компетентностный подход: Выдержки из сборника // Физика
(Первое сентября). – 2002. - №46. – С.1-2.
™
Компетентності та
компетенції: До визначення понять в українському педагогічному контексті //
Відкритий урок. – 2004. - №17-18. – С.13-17.
™
Кондакова А.М,
Модели образовательного выбора и ведущие компетентности как образовательные ресурсы для развития личности, общества и
государства // Мир психологии. – 2004. - №2. – С.230-235.
™
Коробка Л. Яким
бути випускнику? // Завуч (Шкільний світ). – 2005. - №19. – С.17-19.
™
Корсакова О.,
Трубачова С. До проблеми змісту сучасної
шкільної освіти // Біологія і хімія в школі. – 2002. - №6.
™
Мельник Е.В. Содержание коммуникативной компетентности
педагога // Психология и школа. – 2004. - №4. – С.36-42.
™
Овчарук О. Ключові
компетентності: європейське бачення // Управління освітою. – 2003. - №15-16. –
С.6-9.
™
Овчарук О.
Напрями реформування змісту освіти: загальноєвропейські підходи до формування
компетентнісно орієнтованого змісту шкільної освіти // Відкритий урок. – 2004.
- №7-8. – С.54-57.
™
Охріменко І.В.
Технології розвитку конкурентноспроможної особистості в умовах суспільно-ринкових
відносин // Управління школою. – 2005. - №5. – С.14-17.
™
Погоріла І.
Педагогіка життєтворчості – концептуальна основа виховних систем // Вересень. –
2004. - №1-2. – С.60-69.
™
Пометун О.
Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти //
Рідна школа. – 2005. - №1. – С.65-69.
™
Пригоровська Л.В.
Соціалізація індивіда – важлива складова розвитку особистості // Педагогіка і
психологія. – 2003. - №2. – С.112-119.
™
Родигіна І. Діяльнісний
підхід до формування базових компетентностей учнів // Біологія і хімія в школі.
– 2005. - №1.
™
Родигіна І.
Проблематика компетентнісного підходу до навчання у вітчизняній педагогічній
літературі // Директор школи (Шкільний світ). – 2005. - №33. – С.15-17.
™
Родигіна І.
Реалізація компетентнісного підходу до навчання (управлінський аспект) //
Освіта і управління – 2004. – Т.7, №3/4. – С.18-22.
™
Савенко А. Аспекты компетентности //
Директор школы. – 2004. - №6. – С.40-48.
™
Сергеев И.С. Как реализовать компетентностный подход в
обучении // Преподавание истории и обществознания в школе. – 2004. - №3. –
С.29-39.
™
Сидоренко О.Л.
Освіта як чинник формування стратегії життєвого успіху // Педагогіка і
психологія. – 2002. - №4. – С.75-81.
™
Сібіль О.
Компетентність випускника школи // Сільська школа України. – 2005. - №7. –
С.31-32.
// Завуч
(Шкільний світ). – 2005. - №2. – С.30-31.
™
Сохань Л.В.
Цінність життя. У чому вона? // Освіта. – 2003. - №40-41. – С.7.
Педагогіка життєтворчості
™
Степанов Ф.,
Кузьміна Н. Базові компетенції сучасної людини // Завуч (Шкільний світ). –
2002. - №29. – С.4.
™
Тарабанова Т. Социализация учащихся:
самоактуализация… // Учитель. – 2003. - №3. – С.20-21.
™
Трубачева С.,
Корсакова О. Зміст шкільної освіти як основа забезпечення соціалізації особистості
// Шлях освіти. – 2002. - №2. – С.6-9.
™
Тубельский А.Н. Как возможен переход к
компетентностно направленному содержанию образования // Відкритий урок. Математика. – 2003. – Вип.6. – С.23-28.
// Відкритий урок. – 2004. - №11-12. – С.36-63.
™
Тубельський О.
Взаємодія вчителів у розробці компетентнісного підходу до змісту освіти, або
Експериментальні педагогічні команди // Управління освітою. – 2004. - №17. –
С.6-7.
™
Филатова Л.О. Компетентностный подход к
построению содержания обучения как фактор развития преемственности школьного и
вузовского образования // Дополнительное образование. – 2005. - №7. – С.9-11.
™
Філь Т.М.
Оновлення змісту освіти: Терміново, але не поспіхом // Освіта. – 2003. -
№40-41. – С.9
Компетентнісно-орієнтована освіта
™
Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент
личностно-ориентированной парадигмы образования // Народное образование. –
2003. - №2.
™
Центр відліку –
дитина: Про виховання як розширення можливостей компетентного самовизначення
особистості // Шкільний світ. – 2003. - №33. – С.5-8.
™
Чернишова Р.,
Андрюханова В. Мета сучасної школи – компетентність // Директор школи. –
Україна. – 2001. - №8.
™
Шишов С.Е.,
Агапов И.Г. Компетентностный подход к образованию: прихоть или необходимость? //
Стандарты и мониторинг в образовании. – 2002. - №2. – С.58-62.
™
Шишов С. Компетентностный подход в образовании:
международный аспект // Відкритий урок. –
2004. - №17-18. – С.20-21.
™
Шишов С. Понятие компетенции в контексте качества
образования // Дайджест педагогічних ідей
та технологій. – Школа-парк. – 2002. - №3.
™
Ярулов А.А. Формирование культуры
социальной компетентности школьников // Школьные технологии. – 2005. - №2. –
С.97-123.
2.
Базові компетентності учнів
™
Барановська О.
Інформаційні компетентності – випускникам школи ХХІ століття // Завуч (Шк.
світ). – 2005. - №4. – С.21-29.
™
Барановська О.
Інформаційні компетентності – обов’язковий актив учня сучасної школи //
Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - №2. – С.67-71.
™
Барановська О.
Інформаційні компетентності учнів як дидактична категорія // Біологія і хімія в
школі. – 2004. - №6. – С.32-34.
™
Бастун Н.,
Красновський В. Життєва компетентність учнів // Психолог. – 2002. - №7. - С.3-5.
™
Бєлєнок О. Про
шляхи формування життєвої компетентності старшокласників в умовах кризового
суспільства // Вересень. – 2004. - №1-2. – С.74-77.
™
Божович Е.Д.,
Шепка Е.Г. Возможности и ограничения коммуникативной компетенции подростков //
Психол. наука и образование. – 1999. - №2. – С.64-76.
™
Вальфовська Т.О.
Визначення рівня сформованності інтерактивних умінь особистості на етапах
соціалізації // Педагогіка і психологія. – 2003. - №3-4. – С.141-148.
™
Вальфовська Т.О.
Комунікативна компетентність молоді як одна з передумов досягнення життєвої
мети // Шлях освіти. – 2001. - №3. – С.13-16.
™
Волобуєва Т.Б.
Розвиток творчої компетентності школярів. – Х.: Видав група “основа”, 2005. –
112 с. – (Б-ка журн. “Управління школою”; Вип. 3(27).
™
Всеукраїнська
науково-практична конференція “Крок за кроком до життєвої компетентності та
успіху”: Рекомендації // Освіта. – 2003. - №45. – С.11.
™
Гелбутівська Т.
Алгоритм розвитку життєвої компетенції // Директор школи, ліцею, гімназії. –
2003. - №3. – С.57.
™
Гера Р.Д. Формирование гражданско-правовых компетенций
школьников в современных общественно-политических и социальных условиях //
Образование в современной школе. – 2005. - №4. – С.25-31.
™
Гончарова-Горянська
М. Соціальна компетентність: поняття, зміст, шляхи формування в дослідженнях
зарубіжних авторів // Рідна школа. – 2004. - №7-8.
™
Гусев А.
Воспитание социальной компетентности у
воспитанников детского дома // Учитель. – 2003. - №6. – С.12-15.
™
Єрмаков І. Людина
- міра всіх речей: Життєтворчі аспекти освітньо-реабілітаційного
простору // Управління освітою. – 2003. - №2. – С.8-9.
™
Єрмаков І. На
шляху до себе: (Життєтворчість) // Шк. світ. – 2005. -№37. – С.1-4.
™
Єрмаков І. Освіта
і життєва компетентність для ХХІ століття // Завуч (Шк. світ). – 2005. - №19. –
С.13-16.
™
Єрмаков І.Г.,
Пузіков Д.О. Розвивати життєву компетентність // Шк. світ. – 2—5. - №37. –
С.5-13.
™
Єрмакова І.,
Шевцова С. Освіта і цивілізаційна компетентність // Вересень. – 2004. - №1-2. –
С.29-49.
™
Жданова Т.
Розвиток валеологічної компетентності у сфері “Я і здоров’я” // Відкритий урок.
– 2004. - №7-8. – С.48-50.
™
Зарецкая И. Цель
воспитания – личность, готовая к взаимодействию со средой // Директор шк.
Россия. – 2003. - №1. – С.33-42.
™
Звєрєва І.
Розробка та впровадження програм з навчання життєвим навичкам: міжнародні і
вітчизняні підходи // Практична
психологія та соціальна робота. – 2004. - №4. – С.53-57.
™
Зимняя И. Ключевые компетентности – новая парадигма
результата образования // Дайджест пед.
ідей та технологій. – 2004. - №1-2. – С.11-14; №4. – С.18-33.
™
Калениченко О.
Ключові компетенції самовизначення
молоді у 12-річній школі // Директор
школи, ліцею, гімназії. – 2003. - №3. – С.61-62.
™
Калинина Н. Представления школьников о социаль\ной
компетентности // Педагогическая диагностика. – 2004. - №2. – С.154-158.
™
Калінін В.
Крізь призму соціокультурного контексту:
Формування соціокультурної компетенції
учнів загальноосвітніх навчальних закладів: шляхи розв’язання проблем учителем
// Іноземні мови у навчальних закладах. -
2004. - №1. – С.130-135.
™
Карпенко О.М. К
вопросу о компетентностном подходе в российском образовании // Инновации в
образовании. – 2004. - №6. – С.5-13.
™
Клепко С.
Компетенція стандарту: компетентність культури: Про концептуальні підходи до
освітніх стандартів // Управління освітою. – 2003. - №15-16. –
С.10-24(Вкладка).
™
Клепко С. Різні
структури ключових компетенцій // Управління освітою. – 2005. - №12. – С.2-3.
™
Ковганич Г. Крок
за кроком до життєвої компетентності: Проект / Г. Ковганич, І. Єрмаков // Завуч
(Шк. світ). – 2005. - №19. – С.23-27.
™
Ковганич Г. Метод
проектів у формуванні життєвої компетентності особистості // Завуч (Шк. світ).
– 2005. - №19. – С.21-22.
™
Компетентності та
компетенції: до визначення понять в українському контексті // Відкритий урок. –
2004. - №17-18. – С.13-17.
™
Компетенция как
результат общего образования // Відкритий урок. – 2004. - №17. – С.17-19.
™
Корніяка О. Норми розвитку комунікативної культури //
Директор школи,ліцею, гімназії. – 2005. - №3. – С.35-39.
™
Кравченко Т.В.
Формування соціальної поведінки особистості за Робертом Мертоном // Педагогіка
і психологія. – 2004. - №3-4. – С.52-62.
™
Кривцова С. Жизненные навыки // Відкритий урок. – 2003. - №1. – С.39-44.
™
Лавриченко Н.
Соціалізація молоді: перспективи сім’ї та школи // Директор школи (Шк. світ). –
2003. - №39. – С.3-4.
™
Лебедев О.Е. Компетентностный подход в образовании //
Школьные технологии. – 2004. – №5. – С.3-12.
™
Лєпіхова Л.
Значення соціально- психологічної компетентності в реалізації життєвих домагань
// Педагогіка і психологія. – 2004. - №3. – С.75-85.
™
Лєпіхова Л.
Соціально- психологічна компетентність у педагогічній взаємодії // Педагогічна
газета. – 2004. - №1. – С.4.
™
Ляшенко В.
Життєва компетентність дітей з
обмеженими можливостями здоров’я // Вересень. – 2004. - №1-2. – С.97-102.
™
Максименко Л.
Формування життєвої компетентності особистості // Шкільний світ. – 2001. - №48.
– С.2.
™
Маслікова І.В.
Моніторинг формування самоосвітньої компетентності учнів // Біологія. – 2003. -
№15. – С.11-13,23.
™
Матвієнко О.
Ціннісно-прагматичні контексти
інформаційної культури особистості // Рідна школа. – 2004. - №10. –
С.13-15.
™
Меньшиков
П.В. Проблема логической компетентности
педагога и учащихся // Психология и школа. – 2004. - №3. – С.41-55.
™
Модель випускника
// Завуч (Шк.світ). – 2005. - №13. – С.10-11.
™
Мозговий В.
Формування життєвої компетентності особистості
як стратегія її розвитку // Вересень. – 2004. – Спецвипуск. – С.175-179.
™
Моляко О.
Функціональна модель формування полікультурної компетентності школярів // Рідна
школа. – 2005. - №6. – С.10-12.
™
Морозова Е. Твоя
лингвосоциокультурная компетенция // Учитель. – 2004. - №5. – С.56-57.
™
Олейничук І.М.
Ростити людину – це радість!..: Роздуми педагогів про життєву компетентність //
Шк. світ. – 2005. - №37. – С.14-20.
™
Парфенчикова Л.
Формирование основ правовой компетентности учащихся // Відкритий урок. – 2004.
- №17-18. – С.45-48.
™
Подольский
О.А. Моральная компетентность подростка:
поиск новых возможностей исследования // Психология и школа. –
2005. - №1. – С.133-139.
™
Поліщук О. Шляхи
формування життєвих компетентностей молодших школярів: З досвіду роботи //
Початкова школа. – 2005. - №3. – С.52-56.
™
Пометун О.І. Теоретичні
засади формування громадянської
компетентності учнівської молоді // Управління школою. – 2005. - №8. –
С.5-7.
™
Поштарева Т.В.
Формирование этнокультурной компетентности //
Педагогика. – 2005. - №3. – С.35-42.
™
Програма
спецкурсу “Основи життєтворчості особистості” (З варіативної частини навчального
плану ) 10-й клас (17годин) СЗОШ№13, м. Тернопіль // Сільська шк. України. –
2004. - №21. – С28-29.
™
Ришовська С.
Вибір професії – крок до життєвого успіху // Психолог. – 2004. - №45. – С15-17.
™
Родигіна І.
Діяльнісний підхід до формування базових компетентностей учнів // Біологія і
хімія в школі. – 2005. - №1. – С.34-36.
™
Родигіна І. Шляхи
формування основних груп компетентностей
учнів // Директор школи України. – 2004. - №8-10. – С.148-153.
™
Спіжева Д. Життєва
компетентність особистості очима учнівської молоді // Завуч (Шк. світ). – 2005.
- №19. – С.37-44.
™
Трубачева С. До
питання розвитку комунікативної
компетентності учнів основної школи / С. Трубачева, Р. Осадчук //Освіта
і управління. – 2005. – Т.8, №2. – С.95-99.
™
Флиер А.
Культурная компетентность личности: между проблемами образования и национальной
политикой // Відкритий урок. – 2004. - №17-18. – С.55-65.
™
Ярулов А.
Формирование культуры познавательной компетентности
школьников // Школьное планирование. – 2004. - №3. – С.53-90.
™
Ярулов А.А.
Формирование культуры социальной компетентности школьников // Школьные
технологии. – 2005. - №2. – С.97-123.
3.
Формування
компетентностей в процесі викладання окремих предметів
™
Антохина И., Лопатина О. Компетентностный подход: чему
можно научиться на уроках математики // Педагогическое самообразование. – 2004.
- №37. – С.3.
™
Баханов К.
Учнівські компетенції як складова програм з історії для 12-річної школи // Історія
в школах України. – 2004. - №7. – С.7-11.
™
Бородіна О. та
ін. Формування компетентності засобами інтеграції природничих дисциплін //
Хімія. Біологія (Шкільний світ). – 2005. - №28. – С.10-11.
™
Босова Л.Л. Цели и содержание
пропедевтической подготовки школьников в области информатики и информационных
технологий в аспекте компетентностного подхода // Педагогическая информатика. –
2005. - №2. – С.12-17.
™
Бычкова Л. Перевод предметных умений в универсальные на
уроках физической культуры: [Базові компетенції] // Відкритий
урок. – 2004. - №17-18. – С.41-44.
™
Васильева Т. Мир, веротерпимость,
прогресс: Интегративный и компетентностный подход к современным урокам истории
и обществознания // Учитель года. – 2004. - №5. – С.32-35.
™
Васьков Ю. Навчальні
нормативи та тести з фізичної підготовки за рівнями компетентності для молодої
школи // Здоров’я та фізична культура (Шкільний світ). – 2005. - №11-12. –
С.4-7.
™
Вітченко А.О.
Формувати в учнів інтерпретаційну компетенцію: Уроки з вивчення давньогрецької
драматургії: 8 кл. // Всесвітня література в середніх навчальніх закладах України.
– 2005. - №7. – С.34-38.
™
Гаун О. Знать, понимать, применять: Формирование
коммуникативной компетенции // Учитель года. – 2004. - №3. – С.51-59.
™
Дьячук П.П. Интеллектуальные обучающие программы,
формирующие компетентности // Информатика и образование. – 2005. - №2. –
С.99-101.
™
Зеер Э.Ф. Саморегулируемое учение как
психолого-дидактическая технология формирования компетенции у обучаемых //
Психологическая наука и образование. – 2004. - №3. – С.5-11.
™
Кащук С.
Формирование лингвострановедческой компетенции на основе современных
французских песен // Иностранные языки в школе. – 2004. - №4. – С.60-63.
™
Квасов В.В.
Правова освіта як засіб формування компетентної, соціально адаптованої та
здатної до життєтворчості особистості: алгоритм складання правових задач і
ситуацій // Відкритий урок. – 2003. - №13-15. – С.111-114.
™
Коваленко О. На
шляху до демократичної системи освіти: Урахування дитиноцентрованої освітньої
моделі та компетентнісно орієнтованого змісту шкільної освіти при вивченні
іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах // Іноземна мова в
навчальних закладах.- 2005. - №3. – С.92-100.
™
Коломінова О.О.
Формування англомовної лексичної компетенції у молодших школярів // Іноземні
мови. – 2005. - №2. – С.48-50.
™
Корніяка О. Норми
розвитку комунікативної культури // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2005. -
№3. – С.35-39.
™
Кузьменко Ю.В.
Завдання для формування соціокультурної англомовної компетенції учнів основної
школи // Бібліотека журналу “Іноземні мови”. – 2003. - №4. – С.3-62.
™
Леонова Т. С точки зрения
синергетики: коммуникативная компетенция в свете синергетического подхода к
обучению иностранным языкам // Учитель. – 2003. - №6. – С.46-48.
™
Лещенко Г.
Функціонально-комплексний підхід до роботи з текстом як засіб формування
комунікативної україномовної компетенції школярів // Українська література в
загальноосвітній школі. – 2005. - №7. – С.26-30.
™
Мазаєва К.В.,
Пугачова Н.І. Компетентність особистості – інтегрований компонент навчальних
досягнень учнів // Біологія. – 2005. - №12. – С.5-9.
™
Маслікова І.
Моніторинг самоосвітньої компетентності учнів у навчанні біології // Біологія і
хімія в школі. – 2004. - №3. – С.40-44.
// Хімія. Біологія (Шкільний світ). – 2003. - №58. – вкладка.
™
Меньшиков П.В. Проблема логической компетентности
педагога и учащихся // Психология и школа. – 2004. - №3. – С.41-55.
™
Мильруд Р.П. Компетентность в изучении языка //
Иностранные языки в школе. – 2004. - №7. – С.30-36.
™
Мозолин В.В. Компетентностный подход в обучении
информатике: возможности и проблемы // Информатика и образование. – 2005. - №2.
– С.115-116.
™
Муравйова Л.М.
Формування різних видів компетентності під час навчання біології // Біологія. –
2005. - №4. – вкладка.
™
Нетеча Я.І.
Інтерактивне навчання із використанням аудіовізуальних та мультимедійних
засобів як шлях розвитку особистісних компетентностей учнів на уроках історії
// Історія. – 2005. - №5-6. – С.16-18.
™
Орехова И. Формирование
лингвокультурологической компетенции в процессе обучения иностранным языкам //
Иностранные языки в школе. – 2004. - №5. – С.28-30.
™
Папу О.В.
Програма курсу “Крок за кроком до життєвої компетентності й успіху”: для учнів
10-11 класиів // Управління школою. – 2005. - №5. – С.18-25.
™
Пастушенко Р.
Компетенстнісна модель навчання істоорії: Українські проблеми // Історія
України (Шкільний світ). – 2005. - №2. – С.4-7.
// Історія та правознавство. – 2005. - №2. – С.2-4.
™
Пометун О.І.
Компетентнісний підхід в освіті й оцінювання навчальних досягнень учнів з
історії // Історія та правознавство. – 2004. - №23. – С.2-3.
™
Порошина В.Д.,
Басай Н.П. Формування комунікативної компетенції учнів 5 класів за допомогою
навчально-методичного комплексу “GUTEN
TAG!” // Управління школою. – 2005. - №22-24. – С.63-66.
™
Раков С.
Формування математичних компетентностей випускника школи як місія математичної
освіти // Математика в школі. – 2005. - №5. – С.2-7.
™
Родигіна І.
Формування основних груп компетентностей учнів: можливості продуктивного
навчання // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2004. - №2-3.
™
Сальська О. Формування комунікативної компетенції
учнів засобами іншомовних текстів // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. -
№5-6. – С.61-65.
™
Селеменев С.,
Ткаченко А. Диалог: культура и компетенция // Народное образование. – 2005. - №7. –
С.112-116.
Життєві
компетентності
™
Сосницька Н.
Формування фонетичної та орфоепічної компетентності учнів // Початкова освіта.
– 2005. - №3. – С.6-8.
™
Фідря О. До
питання введення громадянознавчих знань та компетенцій у курсі шкільної освіти
// Історія України (Шкільний світ). – 2005. - №3. – С.20-22.
™
Фідря О. Чи
можливо зрозуміти історію?: Методологія історії та формування хронологічних і
просторових компетенцій учнів // Історія в школах України. – 2004. - №5. –
С.2-7.
™
Фідря О. Як
розвивати знання: Процесуальні компетенції учнів і вивчення історії // Історія
в школах України. – 2005. - №4. – С.12-14.
™
Фрейман Г.
Концептуальні основи формування життєвих компетенцій школярів на уроках історії
// Історія України (Шкільний світ). – 2004. - №37. – С.14-16.
™
Фурсова Л. Від
літературної компетенції – до життєвої компетентності: Формування літературної
компетенції на уроках української літератури в процесі використання контекстних
матеріалів // Українськ мова й література в середніх школах, гімназіях… - 2005.
- №5. – С.12-21.
™
Фурсова Л.О.
Літературна компетенція учнів у вимірі контекстних матеріалів // Вивчаємо
українську мову та літературу. – 2005. - №26. – С.2-11.
™
Хохліна О.П. Мета
освіти в контексті теорії формування загальних і спеціальних здібностей //
Педагогіка і психологія. – 2003. - №3-4. – С.72-76.
™
Хуторской А. Ключевые компетенции: Технология конструирования // Народное образование. – 2003. - №5. – С.55-61.
™
Шаховский В.И.
Лингвистика – методике: Лингвистическая компетенция обучения иностранных языков
// Иностранные языки в школе. – 2003. - №1. – С.90-95.
™
Шукевич Ю.
Формування в учнів основ економічної компетентності // Директор школи (Перше
вересня). – 2002. - №18. – С.11.
Немає коментарів:
Дописати коментар